لباس مناسب برای کنکور | برای کنکور چی بپوشیم؟

لباس مناسب برای کنکور و داشتن شرایطی مناسب در جلسه آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است. جلسه آزمون زمانی تقریبا چهار ساعته و طاقت فرسا دارد. اگر دانش‌آموز از چیزی دچار ناراحتی شود؛ می‌تواند تمرکز آنها را مختل کند. حتی گاهی باید در خانه نیز با لباس های بیرون و رسمی نشستن و تست زدن را تمرین نمایند. شما باید با توجه به شرایط خود و همچنین شرایط آب و هوایی لباس مناسبی را انتخاب کرده و آزمون را شروع کنید. فراموش نکنید که هرگونه اشتباه در این زمینه می‌تواند شما را تقریبا شش ماه عقب بیاندازد. از این رو بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه لباس مناسب برای کنکور توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  لباس مناسب برای کنکور

لباس مناسب برای کنکور

برخی تصور می‌کنند که مجاز به پوشیدن هر لباسی در سرجلسه کنکور هستند و یا اصلا پوشیدن لباس مناسب برای کنکور تاثیری در روند این آزمون ندارد. اما اینطور نیست. در واقع چنین افرادی سر جلسه متوجه می‌شوند که چه اشتباهی مرتکب شده اند. با اینکه در حال حاظر دوبار در سال کنکور برگزار می‌شود و افراد فرصت دوباره ای در هر سال دارند. اما به هر حال نباید سهل انگاری کنند. گزینه‌های زیادی را می‌توان در جلسه کنکور پوشید که هم راحت و هم بر اساس قوانین باشند. در این مقاله به بررسی انواع آنها و به طور کلی لوازم لازم برای این امتحان می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های موفقیت در کنکور کلیک کنید.

لباس گرم برای کنکور دی ماه

یکی از نوبت های کنکور در دی ماه برگزار می‌شود. در این ماه هوا سرد بوده و متقاضیان باید برای انتخاب لباس مناسب برای کنکور این موضوع را در نظر داشته باشند. با اینکه حوزه ها گرم هستند و به طور کلی هوای مطبوعی دارند؛ اما به هر حال کلاس ها خالی بوده و شاید دیرتر گرم شوند. می‌توانید در این شرایط زیر کاپشن یا پالتوی خود نیز لباس گرمی بپوشید که در صورتی که گرمتان شد؛ تنها لباس رو را دربیاورید.

همچنین توجه باشید که در حین درآوردن لباس و یا پوشیدن آن ممکن است تمرکز اطرافیان بهم بخورد. از این رو باید مراعات دیگران را نیز بکنید. برای اطلاع از راه های مقابله با استرس کنکور کلیک کنید.

لباس خنک برای کنکور تیرماه

اگر قصد شرکت در نوبت تیرماه کنکور را دارید؛ باید از لباس های خنک و تقریبا گشاد استفاده نمایید. لباس های رنگ روشن می‌توانند کمک بزرگی در این زمینه به شما بکنند. خود گرما معمولا تمرکز افراد را کم کرده و آنها را دچار آشفتگی می‌کند؛ از این رو باید برای لباس مناسب برای کنکور در این زمان باید گزینه هایی را انتخاب کنید؛ که آنها مزید بر علت نشوند.


نکات مرتبط با لباس مناسب برای کنکور


در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور نکاتی وجود دارد؛ که کمک بزرگی به شما خواهد کرد. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. ‌برای اطلاع از راه های کاهش ترس از کنکور کلیک کنید.

🔸لباس تنگ نپوشید

در هر فصلی از سال که کنکور دارید؛ از لباس های تنگ استفاده نکنید. لباس های تنگ در مدت زمان طولانی فشار زیادی به بدنتان وارد کرده و تمرکزتان را از بین می‌برد. حتی می‌تواند مانع از گردش خون مناسب در بدن تان نیز بشود.

🔸مطابق با عرف لباس بپوشید

یکی از اصلی ترین نکات در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور، پوشیدن لباس هایی مطابق با عرف و قانون است. آقایان باید از پیراهن آسین بلند و شلوار و خانم ها نیز باید از مانتو و شلوار و مقنعه استفاده نمایند. البته گاهی حضور در جلسه کنکور با لباس های دیگر نیز مجاز است اما اینکار تنها تمرکز خودتان را از بین می‌برد.

🔸پوشیدن کفش مناسب

در انتخاب لباس مناسب برای کنکور باید به کفش خود نیز توجه داشته باشید. شما قرار است چندین ساعت در یک جای مشخص بنشینید؛ به همین دلیل بهتر است از کفش مناسب برای راحتی بیشتر استفاده نمایید.

🔸استفاده از ساعت

حتما سر جلسه کنکور ساعت مچی نیز با خود به همراه داشته باشید. برخی از کلاس ها و حوزه ها ساعت ندارند و یا ساعت از شما دور است. از این رو برای مدیریت زمان خودتان حتما ساعت شخصی خود را به همراه داشته تا دچار استرس نشوید.

🔸لباس های خود را از شب قبل آماده کنید

برای اینکه در روز کنکور زمان خود را از دست ندهید؛ لباس های خود را از شب قبل آماده کرده و یا حتی آنها را در روز قبل بپوشید تا از راحتی انها اطمینان حاصل کنید.

🔸لایه لایه لباس بپوشید

لایه لایه لباس پوشیدن نیز می‌تواند در انتخاب لباس مناسب برای کنکور به شما کمک کند. چرا که در این شرایط هرجا که احساس گرما و یا سرما کردید می‌توانید لایه ای از لباس خود را درآورده و یا دوباره آن را بپوشید.

🔸لباس مناسب برای کنکور و جلوگیری از انتقال بیماری

در سالهای اخیر با شیوع کرونا یکی دیگر از مسائلی که در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور اهمیت پیدا کرده است؛ جلوگیری از شیوع بیماری است. در صورتی که فرد از ابتلا به بیماری خود در حین آزمون مطلع باشد؛ از او در مکانی جدا از بقیه افراد آزمون می‌گیرند. اما در غیر این صورت افراد باید در آزمون همراه خود ماسک، ژل ضدعفونی کننده یا الکل، دستمال کاغذی کافی، شیلدهای محافظتی برای صورت و حتی دستکش همراه داشته باشند.

همراه داشتن خوراکی در کنکور

یکی از عواملی که تمرکز افراد را مختل می‌کند؛ افت فشار است. از این رو افراد باید در سر جلسه با خود خوراکی هایی به همراه داشته باشند که علاوه بر مقوی بودن، خوردن شان نیز آسان باشد. خوردن نیز می‌تواند تمرکز افراد را از بین ببرد. از این رو بهتر است به آرامی اینکار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای جلسه کنکور

برخی از وسایلی که سر جلسه به آنها نیاز دارید و همچنین همراه داشتن آنها نیز مجاز است؛ شامل موارد زیر می‌شود.

  • کارت ورود به جسله
  • سنجاق برای وصل کردن کارت ورود به جلسه
  • اصل کارت ملی و یا شناسامه عکس دار
  • داشتن تعدادی مداد نرم
  • پاک کن
  • تراش
  • دستمال کاغذی
  • خوراکی های شیرین و مقوی

وسایل غیرمجاز برای شرکت در کنکور


اما مسئولین حوزه اجازه ورود برخی از وسایل را به افراد نمی‌دهند. افراد بهتر است به طور کلی این وسایل را با خود همراه نداشته باشند. در غیر این صورت آنها را باید به کسی تحویل داده و یا حتی دور بریزند. کیف دستی، ساک، پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب و هرگونه نوت و یادداشت از این موارد هستند.

سخن پایانی

آزمون کنکور یکی از مهم ترین آزمون ها در زندگی دانش آموزان و افراد است. از این رو بهتر است افراد هرگونه عاملی را منجر به از بین رفتن تمرکزشان می‌شود را از خود دور کنند. لباس نیز از این موارد است که می‌تواند در نتیجه کنکور تغییر ایجاد کند. به همین دلیل داوطلبین باید با توجه به شرایط آب و هوایی و حتی جسمانی خودشان در این مورد برنامه ریزی کرده و حتی از یک مشاور تحصیلی نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لباس مناسب برای کنکور توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

[ بازدید : 0 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 10:02 ] [ ذهن نو ]

[ ]

خستگی ذهنی | 7 دلیل خستگی روانی

خستگی ذهنی وضعيتى است که فرد احساس کسلی، بی حوصلگی و کاهش تمرکز در فعالیت ‌های ذهنی دارد. این وضعیت معمولا به دليل استفاده زیاد از قدرت‌ های ذهنی مانند تمرکز، حافظه، تفکر و تصمیم‌گیری است. عواملی مانند کار زیاد، استرس، نگرانی، خواب ناکافی و نداشتن وقت برای استراحت می‌توانند باعث خستگی‌ ذهنی شوند.

كسانى كه به خستگی ذهنی و‌ روانی مبتلا هستند؛ توانایی انجام فعالیت‌های روزانه و مورد علاقه خود را از دست می‌دهند. این افراد به دلیل چنین وضعیتی؛ باید تحت درمان قرار بگیرند. درمان آنها در زمینه روانشناسی وجود دارد که با کمک‌ از متخصص مربوطه می‌توانند بهبود یابند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خستگی‌ ذهنی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  خستگی ذهنی

خستگی ذهنی چیست؟


یکی از عارضه های مهم که بسیاری از ما تجربه می‌کنیم؛ خستگی ذهنی است. این نوع خستگی همراه با اضطراب، کاهش تمرکز و عدم فعالیت های روزانه است. در چنین حالتی ذهن توان تمرکز بر مسائل را ندارد و به خوبی نمی‌تواند موضوعات مختلف را تحلیل کند. این موضوع زمان زیادی از شما برای انجام فعالیت ها سلب خواهد کرد.

قدرت تصمیم گیری در افرادی که به خستگی ذهنی دچار هستند؛ بسیار ضعیف است. این افراد به دلیل بی قراری و عدم آرامشی که دارند؛ نمی‌توانند به خوبی کارهای خود را انجام دهند. در این مقاله دلایل و روش های رفع خستگی‌ ذهنی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای آشنایی با ارتقای مهارت های تصمیم گیری درست کلیک کنید.


حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل خستگی ذهنی چیست؟

دلایل خستگی ذهنی می‌تواند متنوع باشند. این موضوع به عوامل مختلفی برمی‌گردد. برخی از عوامل اصلی که منجر به خستگی ‌ذهنی می‌شوند را در ادامه توضیح داده ایم.

📌 کار زیاد | خستگی ‌ذهنی

یکی از دلایل خستگی ذهنی، کار زیاد است. انجام کارهای زیاد و مداوم بدون استراحت مناسب می‌تواند باعث خستگی‌ ذهنی شود. همین موضوع منجر می‌شود تا توان ادامه دادن از شما گرفته شود.

📌 استرس

استرس از دیگر دلایل خستگی ذهنی است. تحمل استرس های مداوم و نگرانی ها می‌توانند به خستگی‌ ذهنی منجر شوند. خستگی‌ ذهنی از نوع استرس تنها با کمک روانشناس رفع خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اضطراب کلیک کنید.

📌 خواب ناکافی

از دیگر دلایل خستگی ذهنی، خواب ناکافی است. عدم داشتن خواب کافی و رعایت نکردن بهداشت خواب مناسب نیز می‌تواند باعث خستگی‌ ذهنی شود. بنابراین باید خواب مناسب و کافی داشته باشید تا این خستگی رفع شود.

📌 نداشتن وقت برای استراحت

از دلایل خستگی ذهنی می‌توان به عدم وقت استراحت اشاره کرد. عدم استراحت می‌تواند آرامش را از شما سلب کند، در نهایت با مرور زمان منجر به خستگی‌ ذهنی شود.

📌 تغذیه نامناسب | خستگی ذهنی

یکی از دلایل خستگی ذهنی، تغذیه اشتباه است. تغذیه نامناسب و فرآورده‌ های غذایی ناسالم، تاثیرات منفی بر عملکرد ذهنی دارد که همین موضوع با گذر زمان به خستگی‌ذهنی منجر می‌شود.

📌 عدم ورزش منظم

زمانی که ورزش هیچ جایگاهی در زندگی شما نداشته باشد، می‌تواند منجر به خستگی ذهنی شود. بنابراین عدم فعالیت ورزشی منظم و کافی نیز ممکن است باعث خستگی روانی شود.

📌 بروز مشکلات شخصی یا اجتماعی

مشکلات شخصی یا اجتماعی از دلایل بروز خستگی ذهنی است. زمانی که فردی به صورت مداوم از لحاظ روحی و اجتماعی در تنش باشد؛ استرس فراوانی را تحمل خواهد کرد. همین موضوع به مرور منجر به خستگی ‌ذهنی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی پنهان کلیک کنید.

درمان خستگی ذهنی


به طور کلی، تعادل مناسب بین کار، استراحت، ورزش، تغذیه سالم و مدیریت استرس می‌تواند به پیشگیری از خستگی ذهنی کمک کند. راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید خستگی‌ ذهنی را از خود دور کنید. در ادامه به این راهکارها اشاره کرده ایم.

✨ همه کار هایتان را رها کنید | خستگی ذهنی

یکی از کارهایی که باید برای رفع خستگی ذهنی انجام دهید؛ رها کردن کار ها است. بهتر است که هیچ کاری انجام ندهید و تنها به استراحت بپردازید. گاهی برای رهایی از این خستگی فقط به استراحت نیاز دارید و باید چشمانتان را ببندید، مدیتیشن انجام دهید و در آرامش قرار بگیرید. بهتر است که فضا را برای خودتان تاریک کنید و به چیزی فکر نکنید. با این روش می‌توانید حجم درگیری های ذهنی را کم کنید.

✨ از حجم کاری خود کم کنید

برای رهایی از خستگی ذهنی بهتر است از حجم کاری خود کم کنید. حجم بالای کار ذهن شما را درگیر می‌کند و خودتان هم در این شرایط نمی‌توانید کارهایتان را به نحو احسنت انجام دهید. بنابراین خودتان را بیهوده خسته نکنید. برای انجام کارها برنامه ریزی کنید و همه فعالیت های خود را همزمان انجام ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندرم خستگی مزمن کلیک کنید.

✨ موضوعات ذهنی را نظم دهید

از کارهایی که باید برای رهایی از خستگی ذهنی انجام داد، نظم دهی موضوعات‌ذهنی است. هیچ چیزی به اندازه افکار ذهن شما را به خود درگیر نمی‌کند. بنابراین بهتر است که افکار خود را دسته بندی کنید؛ نظم دهید. برای این کار می‌توانید راجع به هر موضوعی خوب فکر کنید و ریشه آن را بیابید. سپس راه حل موضوع را پیدا کنید. با این کار راحت تر به نتیجه خواهید رسید.

✨ منبع آرامش داشته باشید | خستگی ذهنی

برای رهایی از خستگی ذهنی باید به دنبال منبع آرامش باشید. هر کسی با یک فرد یا یک چیزی به آرامش می‌رسد. شما نیز می‌توانید با جستجوی اطراف خود، منبع آرامشتان را پیدا کنید. چیزی که به شما انرژی بدهد و از فشار روانی‌تان کم کند؛ آرامش شماست. این موضوع را جدی بگیرید و به دنبال کسب آرامش باشید.

✨ استرس خود را کنترل کنید

کنترل استرس از روش های کاهش خستگی ذهنی است. بهتر است که تلویزیون را خاموش کنید، از تلفن همراه دور شوید و همه فشار ها و تنش ها را رها کنید. دوری از منابع خبری نیز بسیار برای شما خوب است. در نهایت از هر چیزی که باعث استرس شما می‌شود دور شوید تا بتوانید آرامش کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عدم تمرکز و پرش فکر کلیک کنید.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

بهترین لطفی که می‌توانید در حق خود برای رهایی از خستگی ذهنی انجام دهید، کمک از روانشناس است. روانشناس به شما کمک می‌کند تا علت این مشکل را شناسایی کنید و با ذهنی آرام زندگی خود را پیش ببرید.

کلام آخر

همیشه خستگی ذهنی باعث بروز اضطراب و تنش در شما می‌شود. بهتر است حتما در این زمینه از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا بتوانید روند خوبی داشته باشید. در غیر اینصورت استرس در زندگی شما رخنه خواهد کرد و مانع پیشرفتتان خواهد شد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خستگی‌ذهنی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

[ بازدید : 0 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 9:56 ] [ ذهن نو ]

[ ]

بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر | مشاور، روانشناس تهرانسر

بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در تهرانسر ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در تهرانسر و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی تهرانسر داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…


– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی تلفنی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در تهرانسر

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

[ بازدید : 0 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 9:48 ] [ ذهن نو ]

[ ]

حالت تهوع صبحگاهی | علل و رفع حالت تهوع صبحگاهی

حالت تهوع صبحگاهی اگر با علائم شدید و همراه با اسهال، استفراغ و تعریق نباشد، موقتی است و مشکل خاصی در میان نخواهد بود. حتی برخی از افراد شکایت دارند که پرخوری ندارند و شام را با فاصله از خواب میل می‌کنند. اما هنگام بیدار شدن دچار حالت تهوع می‌شوند، حتی نمی‌توانند صبحانه مصرف کنند.

علت اصلی حات تهوع های صبحگاهی چیست؟ آیا دلیلی بر بیماری های خطرناک و عفونی است؟ یا چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟ پاسخ تمامی سوال را در مقاله زیر داده شده است. برای دریافت خدمات مشاوره بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حالت تهوع صبحگاهی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


منبع:  حالت تهوع صبحگاهی

حالت تهوع صبحگاهی

شاید بارها هنگام بیدارشدن حالت‌تهوع را تجربه کرده باشید. اما اگر حالت تهوع همراه با علائم دیگری همراه نبود، نگران نباشید. عوامل زیادی در حالت‌تهوع موثر هستند، مانند: بارداری، خستگی، گرسنگی، اضطراب، مشکلات معده و … . یکی از شایع ترین عوامل حالت‌تهوع‌های صبحگاهی اضطراب است.

اختلالت اضطرابی علائم فیزیکی و روانی شدیدی به همراه دارد که با احساس ترس، ضربان سریع قلب، سردرد و مشنج بودن اعصاب همراه است. در صورتی که عامل ایجادکننده حالت تهوع اضطراب و استرس بود، سریعا با روانشناس مشورت کنید تا حالات شدیدتری راتجربه نکنید.

روانشناسان برای رفع این حالات از تکنیک های مخصوص استفاده می‌کنند که به مرور اضطراب شما را از بین خواهد برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.


علت حالت تهوع صبحگاهی


حالت‌تهوع صبحگاهی در همه سنین، آقایان و خانم‌ها اتفاق می‌افتد و علل متفاوتی دارد. که به شرح زیر است.

1.‎‎ چرخه نامنظم خواب

بهم ریختن چرخه خواب در تمام سنین، صبح هنگام سبب حالت تهوع می‌شود. این تغییرات خواب پاسخ سلول هایی با ترکیبی از خصوصیات سلول های ترشح کننده هورمون و سلول های عصبی را در بدن تغییر می‌دهند. و همین امر سبب ایجاد حالت‌تهوع‌صبحگاهی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

2. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از خستگی

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام خستگی باحالت تهوع از خواب بیدار شوید. یکی از عوامل حالت‌تهوع های صبحگاهی خستگی های فکری و جسمی می‌باشد.

3. بارداری

در هفته ششم بارداری حالت تهوع ظاهر می‌شود و در هفته های 16 تا 20 از بین می‌روند. علت حالت‌تهوع های صبحگاهی، تغییرات هورمونی در 3 ماه اول بارداری است.

حالت تهوع در زمان بارداری فقط صبح اتفاق نمی‌افتد و هر زمانی ممکن است رخ دهد. برای آشنایی با نشانه ها و علائم بارداری کلیک کنید.

4. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از گشنگی

از زمانی که شام می‌خوریم تا صبح که از خواب بیدار می‌شویم، گرسنه می‌شویم. گرسنگی سبب پایین آمدن قند خون می‌شود. و پایین آمدن گلوکز شما را دچار سرگیجه و حالت‌تهوع صبحگاهی می‌کند.

5. اضطراب

یکی از دلایل حالت تهوع صبحگاهی، اضطراب و استرس است. شاید برای روزی که در پیش دارید اضطراب داشته باشید.

منظور از آغاز روز پر استرس عبارت است از: امتحان، مصاحبه کاری، ازدواج و … است. کسانی که مبتلا به اختلال اضطراب هستند، زمانی که احساس نگرانی دارند، دچار حالت تهوع می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان اضطراب کلیک کنید.

6. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از مشکلات معده

در ادامه به بیماری های معده که سبب حالت‌تهوع‌صبحگاهی می‌شود اشاره کرده ایم.

زخم معده: زخمی که پوشش داخلی معده و روده را تحت تاثیر قرار دهد، زخم معده نام دارد. این بیماری سبب درد و حالت تهوع می‌شود.

گاستروپارزی: یکی از مشکلات معده بیماری گاستروپارزی است. در این بیماری تخلیه معده بیش از حد زمان می‌برد. غذا به آرامی یا به حالت توقف در عضلات معده قراردارد و به سمت روده حرکت نمی‌کند.

رفلاکس اسید معده: زمانی که ورودی معده پس از خوردن یا نوشیدن غذا به درستی بسته نشود رفلاکس صورت می‌گیرد. طعم ترش واسیدی معده که به داخل حلق باز می‌گردد سبب حالت تهوع صبحگاهی می‌شود.

التهاب معده: یکی از عوامل حات تهوع صبحگاهی، التهاب معده است. التهاب معده یا گاستروانتریت متشکل از عفونت، ویروس، انگل و باکتری است که از طریق مدفوع آلوده، غذا یا آشامیدنی از افراد به یکدیگر انتقال می‌شود.

7. گرفتگی سینوسی

گرفتگی سینوسی به گوش داخلی تان فشار وارد می‌کند. زمانی که آبریزش از عقب بینی صورت می‌گیرد، مخاطی از سینوس به پشت حلق و به درون معده وارد می‌شود که موجب حالت تهوع صبگاهی خواهد شد.

8. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از داروها

علائم برخی از داروهای تجویزی، غیر تجویزی و حتی کافئین ها حالت تهوع صبحگاهی است. افرادی که مواد مصرف می‌کنند در صبح هنگام به حالت تهوع دچار خواهند شد. هم چنین عوارض استفاده از مسکن ها حالت تهوع و استفراغ است.

9. رژیم غذایی

مواد غذایی که شب قبل وصبح مصرف می‌کنید ممکن است حالت تهوع صبحگاهی ایجاد کند. خوردن بیش از اندازه هنگام صبح نیز شما را دچار حالت تهوع می‌کند. مواد غذایی که موجب اذیت معده و روده می‌شوند را مصرف نکنید.

 10. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از سنگ صفرا

سفت شدن موادی مانند کلسترول سبب بروز سنگ صفرا می‌شود. زمانی که سنگ ها در لوله بین صفرا و روده گیر می‌کندسبب حالت تهوع صبحگاهی خواهد شد.

11. شیمی درمانی

داروهای شیمی درمانی در بخشی از مغز یا سلول های پوشش معده اثر می‌گذار که سبب حالت تهوع صبحگاهی خواهد شد.

12. ضربه مغزی

یکی از عوامل حالت تهوع صبحگاهی، جراحی و ضربه مغزی است. افزایش فشارهایی که بر اثر ضربه بر مغزوارد می‌شود سبب بروز حالت تهوع خواهد شد. اگر آسیب به مغز وارد شده باشد و استفراغ صورت بگیر، باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

13. مسمومیت غذایی

حساسیت و مسمومیت غذایی و دارویی موجب حالت تهوع صبحگاهی می‌شود. زمانی که ماده غذایی یا آب آلوده مصرف می‌کنید، بدن برای رهایی از این ماده مسموم به سرعت فعال می‌شود. حالت تهوع‌صبحگاهی گاهی مربوط مربوط به غذایی است که شب گذشته مصرف کرده اید.

برای اطلاع از نشانه های مسمومیت دارویی و اقدامات اورژانسی کلیک کنید.

14. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از دردهای بدن

تنش های عضلانی که سبب درد در ناحیه گردن، شانه و سر می‌شوند، یکی از عوامل ایجاد حالت تهوع های صبحگاهی است. خوابیدن‌های غیر معمول در طول خواب، روماتیسم ستون فقرات و فشار به دردی را ایجاد خواهد کرد که در اوایل صبح موجب حالت‌تهوع های صبحگاهی خواهید شد.

15. کمبود آب

کم آبی بدن یکی از عمده دلایل حالت‌تهوع‌صبحگاهی است. کمبود آب در صبح و پس از آنکه فرد چند ساعت آی مصرف نکرده است، او را دچار حالت تهوع صبحگاهی خواهد کرد.

16. سر درد

سر دردهای مزمن و شدید که میگرن نام دارد، افراد مبتلا را به حالت تهوع دچار خواهد کرد. زمانی که هنگام صبح در معرض محرک ها، نور و استرس قرار بگیرید، به همراه میگرن، حالت تهوع صبحگاهی را تجربه خواهید کرد.

17. عفونت گوش

وقتی که عفونت، داخل سیستم عصبی دهلیزی حلزونی گوش باشد تعادل را برهم خواهد زد. حالت‌تهوع صبحگاهی، بی تعادلی و گیجی نشانه های عفونت داخلی گوش است.

18. حالت تهوع صبحگاهی ناشی از پیام های ضد و نقیض مغز

زمانی که مغز پیام های ضد و نقیص حرکتی را دریافت می‌کند سبب حالت‌تهوع خواهید شد. برای مثال: صبح از خواب بیدار می‌شوید و سوار ماشین به حرکت در می‌آیید.

چشم و گوشتان به شما می‌گویند که در حرکت هستید، اما در گوش داخلی منطقه ای که مسئول حفظ تعادل است به مغز می‌گویند که در حال حرکت نیستید. این پیام های ضد و نقیص عاملی برای حالت تهوع صبحگاهی هستند.

[ بازدید : 0 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 9:45 ] [ ذهن نو ]

[ ]

بهترین سن یادگیری زبان دوم

بهترین سن یادگیری زبان دوم مثل انگلیسی چه زمانی است؟ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شروع زبان دوم از سنین پایین برای کودک بسیار مفید است. درعین‌حال تحقیقات دیگری خبر از بروز برخی مشکلات مثل قاطی شدن زبان‌های مختلف با هم و سردرگمی کودکان می‌دهد. به همین خاطر برای بسیاری از پدر و مادرها دچار تردیدهایی در این زمینه هستند. به‌طورکلی می‌توان گفت که اکثر متخصصین معتقدند بهترین زمان برای شروع آموزش زبان دوم قبل از ده‌سالگی است. بااین‌حال شما در آموزش زبان دوم به فرزندتان می‌بایست موضوعات مختلفی مثل شرایط کودک را نیز در نظر داشته باشید. به همین خاطر شاید بهتر باشد پیش از اینکه آموزش زبان دیگری به کودک را شروع کنید، مشاوره کودک دریافت کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن یادگیری زبان دوم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  بهترین سن یادگیری زبان دوم

بهترین سن یادگیری زبان دوم


بهترین سن یادگیری زبان دوم برای اغلب خانواده ها تبدیل به چالش شده است. همیشه بر سر این موضوع پدر و مادر ها با یکدیگر درگیر هستند. برخی اعتقاد دارند که بهترین سن 6 تا 7 سالگی است اما تعداد دیگر با این نظر موافق نیستند. اما بر اساس نظر روانشناسان باید توانایی های کودک را بررسی کنید و بهترین سن را بر اساس هوش او در نظر بگیرید. در این مقاله راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بهترین سن برای یادگیری و کلاس زبان

اولین سؤالی که می‌خواهیم به آن جواب بدهیم این است که بهترین سن یادگیری زبان دوم به کودک چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سؤال تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. این تحقیقات به دو گروه سنی برای شروع آموزش اشاره کرده‌اند. برای درک بهتر این نتایج حتما مقاله روانشناسی کودک را بخوانید.

📌 قبل از ده‌سالگی

بسیاری از تحقیقات متخصصین نشان‌دهنده این موضوع است که قبل از ده‌سالگی زمان و بهترین سن یادگیری زبان دوم است. این تحقیقات نشان می‌دهد که 3 یا 4 سالگی بهترین زمانی است که شما می‌توانید آموزش زبان جدید به کودک را شروع کنید. در این سن دانش کودک راجع به زبان مادری به حد مناسبی رسیده است و ذهن او کاملاً آماده شروع زبان دوم است. به‌علاوه به دلیل انعطاف‌پذیری که کودکان در این سنین دارند آموزش آن‌ها به‌مراتب کار راحت‌تری خواهد بود؛

اما اگر این سال‌ها را برای شروع آموزش به فرزندتان از دست داده‌اید نگران نباشید. 6 یا 7 سالگی و هم‌زمان با شروع آموزش رسمی نیز یکی دیگر از بهترین سن یادگیری زبان دوم است. در حقیقت نظر متخصصین این است که از سن 3-4 سالگی و تا قبل از رسیدن به ده‌سالگی سال‌های طلایی برای یادگیری زبان هستند که شما می‌توانید آموزش فرزندتان را شروع کنید. در این بازه سنی هرچه سریع‌تر آموزش را شروع کنید توانایی کودک شما برای پیشرفت در زبان دوم نیز بیشتر خواهد بود.

📌 سنین نوجوانی برای یادگیری زبان

بهترین سن یادگیری زبان دوم چه زمانی است؟ یکی از موضوعاتی که آموزش به کودکان را راحت می‌کند انعطاف‌پذیری و همین‌طور آمادگی ذهنی آن‌هاست. این انعطاف‌پذیری با بالا رفتن سن کمتر می‌شود؛ اما درعین‌حال با ورود به سنین نوجوانی آگاهی و پشتکار فرزند شما نیز بیشتر می‌شود. در سنین نوجوان به‌خوبی متوجه اهمیت آموزش می‌شود و آن را جدی می‌گیرد. به همین خاطر است که متخصصین معتقدند شروع آموزش زبان در نوجوانی و به‌خصوص سنین 11 یا 12 سالگی نیز تا حد زیادی مفید است.

📌 آموزش زبان قبل از 18 سالگی

بهترین سن یادگیری زبان دوم برای هر فرد متفاوت است. اما پیشنهاد می‌کنیم که تحت هر شرایطی قبل از 18 سالگی زبان جدید را بیاموزید. زیرا تا قبل از 18 سالگی مغز توانایی بیشتری برای یادگیری دارد و دردسر های کمتری را تجربه خواهد کرد. 

اهمیت سن یادگیری و شروع زبان جدید برای کودک

بسیاری از ما به دنبال بهترین سن یادگیری زبان دوم فرزندمان هستیم. بااین‌حال شاید این سؤال پیش می‌آید که آموزش یک زبان دیگر به کودک چه اهمیتی دارد؟ درواقع خیلی از پدر و مادرها فکر می‌کنند که هیچ‌وقت برای یادگیری زبان جدید دیر نیست. به همین خاطر تصمیم می‌گیرند یادگیری را برای زمانی بگذارند که فرزندشان بزرگ‌تر شده و یا خودش تصمیم می‌گیرد که می‌خواهد در این دوره‌ها شرکت کند یا خیر؛ به همین خاطر در این قسمت سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که یادگیری زبان در کودکی چه اهمیتی دارد.

➰ یادگیری بهتر

گاهی بهترین سن یادگیری زبان دوم برای هر فردی متفاوت است. اینکه فکر می‌کنیم فرزند ما در هر سنی می‌تواند یادگیری زبان را شروع کند کاملاً درست است. به اعتقاد تمامی متخصصین هیچ زمانی برای شروع یادگیری دیر نیست و شما می‌توانید از هر زمانی آموزش زبان را شروع کنید؛ اما این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که شروع آموزش در سنین پایین مساوی است با کیفیت بهتر! تقریباً تمامی متخصصین معتقدند که اگر آموزش زبان دوم از سنین پایین‌تر شروع شود یادگیری سریع‌تر و با کیفیت بیشتری اتفاق می‌افتد.

➰ بالارفتن توانایی‌های ذهنی

بهترین سن یادگیری زبان دوم را در بخش های قبلی ذکر کردیم. اما آموزش زبان می‌تواند سایر مهارت‌های ذهنی کودک شما را نیز افزایش دهد. در حقیقت یادگیری زبان جدید یک تمرین بسیار مهم برای مغز است و آمادگی ذهنی فرزند شما را افزایش می‌دهد. این موضوع در بسیاری از تحقیقات نیز مشخص شده است. نتایج این تحقیقات نشان داده مهارت‌هایی مثل تفکر انتقادی یا حل مسئله در کودکانی که زبان دوم را یاد می‌گیرند از همسالانشان بیشتر است.

➰ افزایش اعتماد به‌ نفس

جدا از تعیین بهترین سن یادگیری زبان دوم، باید به شرایط روحی هر فرد توجه داشته باشیم. توانایی‌ها و مهارت‌های هرکدام از ما تأثیر مستقیمی روی میزان اعتماد‌به‌نفس‌مان دارد. به‌خصوص در دنیای امروزی که برای انجام بسیاری از کارها نیاز به دانستن زبان انگلیسی داریم یادگیری این مهارت می‌تواند باور به توانمندی را در فرزند شما ایجاد کند.

ارتباط اختلاط کد و سن یادگیری زبان دوم

در این مقاله به طور کل راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. اما واژه ای به نام اختلاط کد وجود دارد که مختص کودکان دو زبانه است. کودکانی که دو زبان را آموزش دیده اند، اغلب حروف زبان ها را با یکدیگر مخلوط می‌کنند. البته که این موضوع نگران کننده نیست و در همه افراد دوزبانه وجود دارد. اگر قصد دارید که فرزند شما با چنین مشکلی روبرو نشود؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید تا زمان مناسب آموزش به شما ارائه شود.

مزیت های دو زبانه بودن


همانطور که گفته شد، بهترین سن یادگیری زبان دوم را مطالعه کردید. برخی افراد دلیل آموزش زبان دوم را نمی‌دانند. در این بخش مقاله راجع به مزیت های دو زبانه بودن اشاره کرده ایم. 

💠 مهارت های ارتباطی بهتر

💠 تفکر خلاقانه

💠فرصت شغلی بیشتر 

💠 تفکر انتقادی بهتر

نحوه آموزش زبان دوم به کودک

جدا از موضوع بهترین سن یادگیری زبان دوم، نحوه آموزش زبان نیز مهم است. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید به آن جواب بدهیم این است که نحوه صحیح آموزش زبان به کودک چیست؟ روش‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد؛ اما مهم‌ترین نکته این است که آموزش زبان باید از راه بازی و سرگرمی باشد. در واقع بهترین روش این است که کودک هیچ‌گونه اضطراب و نگرانی و یا اجباری را برای یادگیری احساس نکند. در غیر این صورت این موضوع می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای فرزندتان ایجاد کند.

کمک متخصصین کودک برای یادگیری زبان دوم

اگرچه تحقیقات از آموزش زبان به کودکان حمایت می‌کند اما بهتر است قبل از شروع آموزش راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید. اگر شما توانایی ذهنی و آمادگی فرزندتان را پیش از شروع آموزش بررسی نکنید این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین سن یادگیری زبان دوم را باید با کمک روانشناس تعیین کنید. به والدین توصیه می‌شود حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانند.

کلام آخر

در این مقاله راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. کودکانی که در یادگیری و به‌ خصوص یادگیری زبان ضعیف‌تر هستند ممکن است در این شرایط احساس سرخوردگی بکنند؛ و این موضوع می‌تواند اعتماد به‌ نفس آن‌ها برای ادامه تحصیل حتی در زبان مادری را از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است قبل از ثبت‌نام فرزندتان در کلاس‌های آموزشی راجع به این موضوع با یک روان‌شناس متخصص مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن یادگیری زبان دوم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



سؤالات متداول

آیا شروع آموزش زبان از سن پایین می‌تواند باعث شود که کودک با زبان مادری هم مشکل پیدا کند؟

در بعضی از موارد دیده شده که کودکان کلمات دو زبان را با هم قاطی می‌کنند. به این پدیده اختلاط کدها گفته می‌شود؛ اما این موضوع جای نگرانی ندارد و دیریازود فرزندتان روی هر دو زبان تسلط پیدا خواهد کرد.

بهترین سن برای شروع آموزش زبان به کودک چه سنی است؟

قبل از ده‌سالگی و به‌خصوص از 3 یا 4 سالگی زمانی است که می‌توانید آموزش زبان دوم به کودک را شروع کنید.

[ بازدید : 0 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 9:39 ] [ ذهن نو ]

[ ]

برخورد با پدر معتاد | با پدر معتاد چه کنیم ؟

نحوه صحیح برخورد با پدر معتاد چیست ؟ می‌دانیم که اعتياد پدر خانواده، یک چالش بزرگ است که آسیب‌های احساسي، ذهني، فردي و اجتماعي را به شما وارد می‌کند. چرا که هر فردی تحت تاثیر خانواده‌ای است که در آن بزرگ می‌شود و غیر از عوامل ژنتیکی، شرایط رفتاری و اجتماعی خانواده هم بر آینده شما تاثیر می‌گذارد. اعتیاد پدر خانواده سخت‌ترین شرایطی می‌باشد که هر فرزند می‌تواند تجربه کند.

برای همین هر فرزندی به محض اطلاع از اعتیاد پدر، این سوال برایش مطرح می‌شود که چطور به او کمک کنم؟ چگونه با او رفتار کنم تا به بدی کارش و تاثیرات منفی اعتیادش در آینده من پی ببرد و در جهت ترک اعتیاد قدم بردارد؟ اگر به دنبال جواب مناسبی برای این سوالات هستید و می‌خواهید به ترک اعتیاد پدر کمک کنید در این مقاله با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با پدر معتاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  برخورد با پدر معتاد

تاثیرات اعتیاد پدر بر زندگی فرزندان | برخورد با پدر معتاد

فرزندان هر خانواده‌ای که پدر معتاد دارند، می‌دانند که اعتیاد به مواد مخدر رفتاری طبیعی نیست. پدر ممکن است بنا به دلایلی به آن دچار شود؛ ولی غالبا تاثیرات مخرب آن بر فرزندانش را نمی‌بیند. شما به عنوان فرزند به ویژه دختران از این قضیه بیشتر آسیب خواهید دید. باید بپرسید با پدر معتاد چکار کنم، به دنبال راهکارهایی باشید که از آسیب جدی به خود و خانواده‌تان جلوگیری کنید.

از عمده‌ترین مشکلاتی که فرزندان پدر مبتلا به اعتیاد تجربه می‌کنند؛ افت تحصیلی و مشکلات در مدرسه، اعتماد به نفس پایین و مشکلات مربوط به آن، مشکلات احساسی و رفتاری در مواجهه با همسالان، ریسک بالای ابتلا به افسردگی و اضطراب، مصرف الکل و مواد مخدر می‌باشد.

برای جلوگیری از آثار اعتیاد پدر و مادر کلیک کنید.


برخورد با پدر معتاد چرا اهمیت دارد؟

اگر پدر شما هم اعتیاد دارد، حتما متوجه نابسامانی‌ها و آشفتگی‌هایی در خانواده‌تان هستید که همگی ریشه در اعتیاد پدر به عنوان سرپرست خانواده دارد. ارتباطات اعضای خانواده‌تان در هم آمیخته و حتی ممکن است به طلاق والدینتان منجر شود. بدتر این که اگر خواهر یا برادر خردسال دارید، او آسیب بیشتری می‌بیند؛ چون درک درستی از علت این مشکلات ندارد و در خانه‌ای که پدر باید منبع امنیتش باشد،  احساس ناامنی خواهد کرد.

شما به عنوان خواهر یا برادر بزرگتر وظیفه دارید به حل این مشکل بپردازیذ. با مشورت دیگر اعضای خانواده مخصوصا مادرتان تمام روش‌های ممکن برای کمک به پدر و نجات خانواده خود را امتحان کنید. اگر خاوادگی از پدر حمایت کنید و رفتاری صحیح جهت ترک اعتیاد او را در پیش بگیرید، حتما در بهبود وضع موجود موفق خواهید شد. باید به‌جای رفتار تند و خشن، هیجانات منفی را کنترل و احساسات خود را مدیریت کنید.

برخوردهای صحیح با فرد معتاد | برخورد با پدر معتاد


برای حل مشکل اعتیاد پدرتان بهتر است ابتدا دلایل او برای روی آوردن به اعتیاد را پیدا کنید، بفهمید که چرا درگیر شده و سپس در جهت رفع آن برنامه بریزید. شما می‌توانید برای این کار با یک روانشناس باتجربه در زمینه اعتیاد مشورت کنید و آموزش‌های لازم را دریافت کنید. در اینجا روش‌هایی برای برخورد درست با پدر معتاد را آورده‌ایم.

1- کاهش محرک‌ها

اول از همه ببینید که چه شرایط روحی و روانی، کدام مکان و یا چه زمان‌هایی، پدر را بیشتر به مصرف مواد تحریک می‌کند. در کل عواملی که او را وسوسه می‌کند را پیدا کنید و سعی کنی آن عوامل برا بطور غیرمستقیم کم  یا حذف کنید.

2- در برخورد با پدر معتاد از او حمایت کنید

این خیلی مهم است که شما از پدر در این شرایط حمایت عاطفی و جسمی کنید، کاری کنید حس کند که برای شما و خانواده مهم است و باور کند شما حتی در این شرایط او را تنها نمی‌گذارند. او به علت مصرف مواد احساس بی‌ارزشی دارد اما اگر از طرف فرزندش و خانواده حمایت شود حتما انگیزه بیشتری برای درمان خواهد داشت.در او بوجود می‌آید.

3- عوارض اعتیادش را بشناسید

نوع ماده مصرفی او را شناسایی کنید، سپس درباره عواض و نشانه‌های خماری و نئشگی آن اطلاعات کسب کنید. به این طریق با مشاهده هر رفتار عجیب در او، غافلگیر نمی‌شوید و می‌توانید واکنش مناسب در برابرش نشان دهید.

4- اعتیاد یک بیماری‌است نه جرم

شما باید باور کنید که اعتیاد یک نوع بیماری است نه جرم. با پدر معتاد مثل یک بیماری که جراحی کرده یا دست‌ و پایش شکسته رفتار کنید. درمان اعتیاد پدرتان باید با روش درست و تحت نظر یک متخصص ترک اعتیاد و در بهترین مرکز ترک اعتیاد انجام شود. نکته مهم در درمان او حمایت عاطفی درشماست.

5- از خودتان محافظت کنید | برخورد با پدر معتاد

چنانچه پدر شما به مواد توهم‌زا یا شیشه اعتیاد دارد، باید بدانید این مواد هوشیاری فرد را می‌گیرند و مصرف‌کننده هیچ کنترل و آگاهی نسبت به رفتارهایش ندارد. در این صورت بیشتر مراقب خودتان باشید تا مورد آسیب و سوءاستفاده جسمانی و روانی قرار نگیرید. بهترین کار این است که از روانشناس یا حتی از مراجع قانونی کمک بخواهید. شاید هم لازم باشد تا بهبود وضعیتش از او دور باشید.

6- همه مشکلات خانه را به اعتیاد او مرتبط نکنید

از ربط دادن تمام مسائل و مشکلات موجود در خانواده به او و اعتیادش جدا خودداری کنید، این کار تنها موجب افزایش فشار روانی و احساس گناه در او می‌شود. در عوض همین اعتیاد را هم یکی از مشکلات خانواده در نظر بگیرید.

7- پرهیز از بکارگیری روش‌های اجباری

یکی از نادرست‌ترین رفتارها در مورد فرد معتاد این است که بخواهیم او را به زور ترک دهیم. مثلا به‌ اجبار و زور او را به مرکز ترک اعتیاد ببرید. این کار تأثیر عکس خواهد داد و اوضاع او را بدتر خواهد کرد، زیرا زور و اجبار موجب می‌شود که پدرتان تصور کند شما از وضعیت جسمی و روانی او هی درکی ندارید.

8- به ترک اعتیادش پافشاری کنید | برخورد با پدر معتاد

تنها هدفتان را ترک کامل اعتیاد پدر بدانید؛ اصلا  قول‌های پوچ «قول می‌دهم از این به بعد کمتر بکشم» یا «این بار آخر است که می‌کشم» را باور نکنید. او را قانع کنید که تنها راه حل موجود ترک اعتیاد است. البته فقط گفتن «شما باید ترک کنی» کافی نیست. باید برنامه و راهکار مشخصی ارائه دهید.

9- تا مرحله آخر و درمان کامل او را تنها نگذارید

فکر نکنید که با بستری کردن در کلینیک ترک اعتیاد، کار تمام است و متخصصان در آنجا همه کارها را انجام می‌دهند. در مرکز ترک همچنان به او سر بزنید، محبت و نگرانی خود را نشان دهید. حمایت‌ شما باید در طول درمان و حتی بعد از درمان جسمی و مرخص شدن از کلینیک نیز ادامه پیدا کند تا زمانیکه پدر زندگی جدید و سالمی را با امید به شما شروع کند.

10- درباره اعتیاد و مواد مخدر اطلاعات کسب کنید

شما برای کمک به پدر معتاد تان باید نسبت به بیماری او بینش کافی داشته باشید. حرکت در مسیری که هیچ شناختی از آن ندارید شما را به بیراهه می کشاند. باید بدانید که اعتیاد چه تغییراتی در جسم و رفتار او ایجاد کرده است. آن وقت در برخورد با پدر معتاد تان روش مناسبتری انتخاب خواهید کرد.

کلام آخر در مورد برخورد با پدر معتاد

بر همه روشن است که کنار آمدن فرزندان با موضوع اعتیاد پدر، موضوع خیلی سختی است. چرا که اعتیاد والدین بویژه پدر، تاثیر زیادی بر زندگی حال و آینده فرزندان می‌گذارد. در چنین شرایطی شما باید به دنبال راهی برای نجات پدر و خودتان باشید. با مطالعه اثرات مخرب اعتیاد پدر بر خانواده و آینده خودتان، شاید بیشتر مصمم شوید که او را ترک دهید. ترک موفق او به نحوه رفتار شما با او یستگی دارد، هیچ موقع در این مسیر احساس تنهایی و یاس نکنید. متخصصان و مشاوران ترک اعتیاد در کنار شما هستند تا بهترین راهنمایی و راهکارها را برای ترک اعتیاد به شما آموزش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با پدر معتاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق شماره 9099070354 تماس بگیرید.

[ بازدید : 0 ]

[ چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ] 9:48 ] [ ذهن نو ]

[ ]

مرکز روانشناسی در مشهد | مشاور، روانشناس مشهد

بهترین مرکز روانشناسی در مشهد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در مشهد ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در مشهد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  مرکز روانشناسی در مشهد

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی مشهد داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در مشهد

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در مشهد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…


– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی تلفنی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در مشهد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در مشهد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در مشهد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در مشهد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02191002360

2-  بلوار سجاد – نبش سجاد 3 (میلاد) – كلينيک روانشناسى بزرگمهر

3- خیابان ابن سینا – ابن سینا ٦/١ (خیابان بهشت) – ساختمان آراد – طبقه ٣ – واحد ٩ – کلینیک دکتر فیاضی

4- بلوار وکیل آباد – حد فاصل دانشجو و صدف – بین وکیل آباد 35 و 37 – مرکز مشاوره عمومی روزبه

5-  بلوار فلسطین – فلسطین 12 – خانه علوم تربیتی و روانشناسی

6- چهارراه آزادشهر – امامت 22 – ساختمان پزشکان پاستور – پلاک 8 – طبقه 4 – کلینیک رسا

7- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

[ بازدید : 0 ]

[ چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ] 9:43 ] [ ذهن نو ]

[ ]

قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری در واقع داروهایی هستند که بایستی برای جلوگیری از بارداری به شکل خوراکی مصرف شوند. بسیاری از زوج‌های جوان در شروع زندگی مشترک، همواره از بارداری ناخواسته می‌ترسند و به دنبال قرص‌هایی هستند که ضمن اینکه ضد بارداری بوده، دارای عوارض کمتری برای آن‌ها باشد. امروزه از روش‌های مختلف هورمونی و یا فیزیکی برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شود که در میان آن‌ها استفاده از قرص های ضد بارداری در میان خانم ها رواج دارد. در ادامه قصد داریم پیرامون قرص های ضدبارداری اطلاعات کاملی ارائه کنیم. برای آشنایی بیشتر با سایر روش های جلوگیری از بارداری کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه قرص های ضدبارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری


قرص های ضد بارداری نوعی پیشگیری از بارداری است. این قرص ها به صورت ورقه ای توزیع می‌شود و هر روز یک عدد از آن باید مصرف شود. این قرص ها علاوه بر اینکه برای جلوگیری از بارداری مصرف می‌شوند؛ برای سلامتی و رفع بیماری های زنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از قرص های ضدبارداری وجود دارد که به کمک متخصص می‌توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله به طور کل در رابطه با این مدل قرص ها صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.


اسم انواع قرص های ضد بارداری

همانطور که اشاره کردیم از متداول‌ترین روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده از قرص های ضد بارداری است. نکته‌ای که در مورد قرص‌های ضدبارداری وجود دارد، این است که بایستی به درستی و در بازه‌های زمانی منظمی مصرف گردد.

قرص های ضدبارداری بایستی به صورت روزانه برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به صورت خوراکی مصرف شود. تقریبا تمامی قرص‌ها دارای عملکرد مشابهی هستند و یا از طریق جلوگیری از آزاد شدن تخمک از تخمدان و یا افزایش ضخامت موکوس رحم و جلوگیری از رسیدن اسپرم به تخمک از بارداری جلوگیری می‌کنند. 

در واقع عملکرد قرص های حاوی پروژسترون نیز در نهایت باعث افزایش ضخامت موکوس گردن رحم  و یا نازک شدن لایه داخلی رحم برای جلوگیری از ایجاد و لانه گزینی تخمک می‌گردد. در ادامه این مطلب به انواع قرص های ضد بارداری اشاره کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

📌 قرص‌ های ضد بارداری ترکیبی

یکی از قرص های ضد بارداری، قرص ترکیبی است. قرص های ترکیبی در واقع شامل ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون هستند که نحوه مصرف آن‌ها بدین شکل است که بایستی 21 روز مصرف شوند و هفت روز مصرف نشود که در این هفت روز خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد. قرص های ترکیبی در انواع مختلف تک فازی، دو فازی و سه فازی موجود است. برای آشنایی با قرص ال دی کلیک کنید.

📌 قرص‌ های ضد بارداری تک فازی

قرص های تک فازی از دیگر قرص های ضدبارداری هستند. قرص های ضدبارداری تک فازی، در واقع به دسته‌ای از داروهای ترکیبی گفته می‌شود که پس از مصرف این دارو توسط فرد، به یک میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون را ترشح می‌کند و تا مدت یک ماه در اختیار بدن فرد قرار می‌دهد. در آخرین هفته که هفته بدون هورمون است، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

📌 قرص‌های ضد بارداری چند فازی

قرص های ضد بارداری چند فازی، دسته‌ای از قرص های ترکیبی هستند که بایستی به مدت یک ماه مصرف شوند. در این یک ماه این قرص های ضدبارداری مقادیر مختلفی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون را در اختیار بدن فرد قرار می‌دهد و در هفته آخر، خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد.

📌 قرص‌های شیردهی

دسته‌ای از قرص های ضدبارداری که بایستی که در طول دوران شیردهی مصرف شود، فقط حاوی هورمون پروژسترون می‌باشد. به این دسته از قرص های ضد بارداری، قرص‌های شیردهی (mini pill) گفته می‌شود.

نکته‌ای که پیرامون قرص های ضدبارداری دوران شیردهی وجود دارد این است که در تمام طول سیکل هورمون پروژسترون آزاد می‌شود و هفته بدون هورمون وجود ندارد، به همین دلیل ممکن است خونریزی قاعدگی اتفاق نیفتد.

توجه

دلیل اینکه در دوران شیردهی مادران بایستی از قرص های ضد بارداری حاوی پروژسترون استفاده کنند، این است که قرص‌های استروژن دار، بر روی حجم شیر مادر تاثیر می‌گذارد و آن را کم می‌کند.
از رایج‌ترین قرص های ضد بارداری در شش ماه اول پس از زایمان، قرص لاینسترنول می‌باشد. این دسته از قرص های ضدبارداری در بسته بندی‌های 28 عددی موجود است که بایستی 45 روز بعد از زایمان یا بعد از شروع قاعدگی استفاده شود. در صورتی که یک بسته تمام شود، بدون وقفه بایستی مصرف بسته بعدی آغاز شود. نکته‌ای که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، برای جلوگیری از بارداری ناخواسته حتما این قرص‌ها را در بازه‌های زمانی منظمی مصرف کنید.

📌 قرص‌های اورژانسی

از دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری که به طور معمول استفاده نمی‌شود و فقط در شرایط خاص مصرف می‌شود، قرص های اورژانسی هستند. کسانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند و یا دارای یک رابطه جنسی محافظت نشده هستند، یا در حین رابطه جنسی کاندوم آن‌ها پاره می‌شود، می‌توانند از قرص های ضدبارداری اورژانسی استفاده کنند.

این دسته از قرص ها تغییرات هورمونی شدیدی ایجاد می‌کند که فقط استفاده در مواقع اورژانسی، توصیه می‌شود. عملکرد این قرص های ضد بارداری بدین صورت است که با جلوگیری از آزاد شدن تخمک، از بارداری جلوگیری می‌کند. اثربخشی این داروها تا زمانی است که نهایتا 72 ساعت از رابطه جنسی گذشته باشد. پس از این بازه زمانی در واقع بارداری انجام می‌شود و قرص های اورژانسی اثری نخواهند داشت. برای آشنایی بیشتر با قرص اورژانسی کلیک کنید.

📌 قرص های دوره طولانی

یکی از انواع قرص های ضد بارداری، قرص هایی با طول دوره بالا می‌باشد. این قرص ها در بازه زمانی 13 هفته ای مصرف می‌شود و به مدت 12 هفته باید استفاده شود. در هفته آخر باید قرص های غیر فعال استفاده کنید تا پریود شوید. در واقع در هر سال باید 3 تا  4 بار قاعدگی داشته باشید. 

📌 قرص های مینی پیل

قرص های ضد بارداری در دسته قرص های حاوی پروژسترون نیز قرار دارد. این قرص ها بدون استروژن هستند و برای خانم هایی که نمی‌توانند از از استروژن استفاده کننده، بسیار گزینه مناسبی است. به دلیل اینکه این قرص ها فعال هستند؛ تنها در صورت مصرف این نوع قرص ها می‌توانید پریود شوید. 

📌 قرص های LD 

از قرص های ضد بارداری می‌توان به قرص های LD اشاره کرد. این داور دوز کمی دارد. در هر دو مدل ترکیبی و پروژسترونی این نوع قرص وجود دارد. کم بودن دوز این دارو از میزان عوارض می‌کاهد. 

موارد احتیاط مصرف قرص های ضد بارداری

کسانی که دارای سابقه پزشکی و بیماری‌های زیر هستند، نباید در هیچ شرایطی از قرص های ضدبارداری استفاده کنند.

🔸 سرطان سینه

🔸 سرطان آندومتر رحم

🔸خونریزی واژن

🔸 درد قفسه سینه

🔸 سردرد شدید

🔸دیابت کنترل نشده

🔸 تومور کبد و بیماری‌های کبدی

🔸 بارداری اخیر

🔸افزایش خطر لخته شدن خون و سکته مغزی

اثر قرص های ضد بارداری چقدر است؟

قرص های ضدبارداری اگر سر موقع مصرف شود، 99 درصد از بارداری جلوگیری می‌کند. این موضوع در صورتی است که هیچ دوز مصرفی فراموش نشود. به دلیل سختی مصرف به موقع این دارو؛ از هر 100 خانم؛ 9 نفر بارداری ناخواسته را تجربه می‌کنند. بنابراین باید به موقع و سر ساعت این دارو ها را مصرف کنید. 

تداخلات دارویی قرص‌های ضد بارداری 

اشاره کردیم که قرص های ضدبارداری در صورتی که در زمان‌های مشخص و به درستی مصرف شود، از موثرترین روش‌های جلوگیری از بارداری ناخواسته است. علاوه بر مصرف قرص های ضد بارداری در بازه‌های زمانی مشخص بهتر است از تداخل دارویی با این قرص‌ها نیز مطلع باشید و سعی کنید به طور همزمان آن‌ها را مصرف نکنید، تا اثربخشی داروها کم نشود. از مهم‌ترین تداخلات دارویی قرص های ضدبارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که در نهایت باعث کاهش اثربخشی این داروها می‌گردد.

🔺 آنتی بیوتیک ریفامپین

🔺داروهای بیماری ایدز

🔺 داروهای ضد صرع

فواید مصرف قرص‌ های ضد بارداری

استفاده از قرص های ضدبارداری، علاوه بر اینکه از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند، دارای فواید دیگری به شرح موارد زیر نیز هست :

🔹 میزان خونریزی قاعدگی را کاهش می‌دهد.

🔹 در جلوگیری از بارداری تا میزان بالایی موثر است.

🔹درد و خونریزی ناشی از اندومتریوز و فیبروئید را کاهش می‌دهد.

🔹آکنه‌های موجود در پوست صورت را بهبود می‌بخشد.

🔹 علائم سندرم پیش از قاعدگی را کم می‌کند.

🔹 باعث کاهش التهاب لگن و خطر ابتلا به سرطان رحم و تخمدان می‌گردد.

🔹در دوران شیردهی نیز قابل استفاده است.

🔹 میزان ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد.

🔹 خطر حاملگی خارج رحمی با مصرف این قرص‌ها کم می‌شود.

🔹از ایجاد توده استخوانی و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

عوارض قرص‌های جلوگیری

بسیاری از خانم‌ها به دلیل عوارض های مختلفی که قرص های ضدبارداری دارد، از مصرف‌شان هراس دارند. از مهم‌ترین عوارض داروهای ضد بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

💠 خطر لخته شدن خون در خانم‌های مبتلا به فشارخون بالا

💠 لکه بینی بین پریودها

💠افزایش وزن

💠 ورم و حساسیت سینه‌ ها

💠 تهوع و ناراحتی معده

💠نوسان خلقی

💠 تاری دید

💠 ترومبوز وریدها

💠سردرد شدید

💠 درد شدید معده

💠 ورم و درد پاها

💠کاهش میل جنسی

💠 آمبولی ریه

💠 درد قفسه سینه

چطور قرص های ضد بارداری را فراموش نکنیم؟

برای اینکه قرص های ضد بارداری را فراموش نکنید چند راهکار و تکنیک وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

❔ از شریک زندگی بخواهید به شما یادآوری کند. 

❔ زمان مصرف دارو را با اعضای خانواده هماهنگ کنید. 

❔قرص را همیشه همراه خود داشته باشید. 

❔ بسته قرص را جلوی دید خود بگذارید. 

❔ از اپلیکیشن برای یادآوری استفاده کنید.

نحوه مصرف و فراموشی قرص‌ های ضد بارداری


چندین بار اشاره کردیم که قرص های ضد بارداری بایستی به صورت منظم و در ساعات مشخصی مصرف شود، چرا که حتی با فراموش کردن یک بار نیز احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد. با این حال در صورتی که مصرف قرص ضد بارداری را فراموش کردید، بهتر است در اولین زمانی که بیاد آورده‌اید آن را مصرف کنید. قرص بعدی را نیز طبق روال همیشه بخورید.

نکته دیگری که در زمینه قرص های ضدبارداری وجود دارد این است که اگر خوردن دو قرص در دو بازه زمانی را فراموش کردید، بهتر است در اولین زمانی که بیاد آوردید دو قرص را همزمان مصرف کنید که ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود که جای نگرانی نیست و برطرف خواهد شد. بهتر است تا چند روز پس از فراموشی قرص مصرفی، از دیگر روش‌های جلوگیری از بارداری شامل کاندوم، دیافراگم، اسپرم کش و … نیز استفاده کنید. در صورتی که مساله ای در این بین به وجود آمده می‌توانید مشاوره کودک بگیرید.

هشدار های پایانی

❌ مصرف همزمان قرص های ضد بارداری ترکیبی و سیگار، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می دهد.

❌ در مورد انتخاب قرص ضدبارداری نباید خودسرانه اقدام کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

❌عوارض قرص های ضد بارداری وابسته به عوامل مختلفی شامل افزایش سن، وزن، سابقه فامیلی بیماری قلبی، داشتن سردرد میگرنی و … می‌تواند بیشتر شود.

❌ هیچ کدام از قرص های ضدبارداری از عفونت‌های آمیزشی جلوگیری نمی‌کنند، بنابراین برای این امر بهتر است در زمان برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود.

❌ بهتر است همیشه یک بسته قرص اضافی نیز داشته باشید تا برای مصرف این قرص همیشه در دسترس‌تان باشد.

❌اثر بخشی قرص های ضد بارداری در کسانی که پس از مصرف این قرص‌ها دچار اسهال و استفراغ می‌شود، کم می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله راجع به قرص های ضدبارداری توضیح داده ایم. این قرص ها در دسته مختلفی قرار دارند. و بنا بر تشخیص پزشک، بهترین نوع آن تجویز می‌شود. برای اطلاع بیشتر از نحوه مصرف قرص های ضد بارداری، از متخصصین سلامت راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص های ضدبارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

[ بازدید : 0 ]

[ چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ] 9:34 ] [ ذهن نو ]

[ ]

صحبت های بچه های طلاق | درد و دل های فرزندان طلاق

صحبت های بچه های طلاق و توجه کردن به نشانه های رفتاری آنان از اهمیت زیادی برخوردار است. طلاق همواره می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر تمام جنبه‌های مهم زندگی کودکان بگذارد و میزان آسیب پذیری فرزندان را افزایش دهد. نقش پدر و مادر در نحوه مدیریت شرایط و کاهش مشکلات احتمالی بسیار اهمیت دارد. در واقع لازم است که پدر و مادرها با کمک گرفتن از روانشناسان کودک و خانواده فرزندانشان را برای سازگاری با موقعیت جدید آماده کنند و نحوه برخورد با فرزندان در این شرایط را فرا بگیرند. همچنین آشنایی با مشکلات و چالش‌های رایج در بین بچه‌های طلاق به شما کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید درک متقابلی نسبت به فرزندان خود پیدا کنید. با دریافت مشاوره طلاق می‌توانید مسائل مربوط به فرزندان خود را نیز حل و فصل نمایید.


برای دریافت مشاوره در زمینه صحبت های بچه های طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع:  صحبت های بچه های طلاق 

درد و دل های فرزندان طلاق

گاهی با گوش کردن به درد و دل های فرزندان طلاق ، متوجه این موضوع می‌شویم که آنها به شدت نیازمند گرفتن کمک هستند؛ اما نمی‌توانند این موضوع را به درستی نشان دهند. همچنین در بیشتر موارد آنان از طرف جامعه، همسالان و حتی والدین خود به صورت غیرمستقیم طرد می‌شود. از این رو دیگر هیچ کس به صحبت های بچه های طلاق گوش نمی‌دهد. همچنین باورهای نادرستی در مورد آنها وجود دارد که آنها را آسیب پذیرتر نیز می‌کند. از این رو شنیده شدن کمک زیادی به آنها کرده و همچنین تا حد زیادی می‌تواند سنگینی بار روانی این موضوع را کاهش دهد.

تحولات مربوط به روحیه فرزندان طلاق | صحبت های بچه های طلاق


طلاق یکی از آسیب‌های خانوادگی است که می‌تواند همه اعضای خانواده را درگیر خود کند. در این میان کودکان به دلیل ناتوانی بیشتر در هضم هیجانات منفی و درک جدایی والدین بیش از همه در معرض آسیب قرار دارند. قبل از شنیدن صحبت های بچه های طلاق در ابتدا باید آسیب های ناشی از این موضوع را در دوره های مختلفی بررسی نماییم. برای آشنایی بیشتر با خصوصیات بچه های طلاق کلیک کنید.

همچنین دغدغه های آنها در هر دوره زمانی متفاوت است. از این رو درد و دل های فرزندان طلاق به شرایط سنی آنان نیز بستگی دارد.


⭕طلاق و روحیه کودکان پیش دبستانی

کودکان در سنین پیش دبستانی نمی‌توانند درک کنند که چرا باید پدر و مادرشان جدا از یکدیگر زندگی کنند. همچنین آن‌ها می‌ترسند که یک روز والدین محبتشان را نسبت به فرزند خود دریغ کنند یا او را تنها بگذارند. این مسئله می‌تواند اضطراب و ناراحتی زیادی را در کودک برانگیزد. زمانی که به درد و دل های فرزندان طلاق در این سنین گوش می‌دهیم؛ عمده شکایات آنان در این مورد است.

⭕صحبت های بچه های طلاق دبستانی

کودکان در این دوره خود را در مرکز جهان می‌بینند. در نتیجه اغلب فکر می‌کنند مسبب اختلافات پدر و مادرشان هستند. این مسئله باعث می‌شود در اکثر اوقات احساس گناه کنند و یا همواره نگران این موضوع باشند که نکند خطایی از آن‌ها سر بزند. احساس گناه زیاد می‌تواند به افسردگی دوران کودکی یا اختلالات خواب نظیر کابوس‌های شبانه بیانجامد. عمده صحبت های بچه های طلاق در این سن این است که نکند آنها منجر به جدایی والدین خود شده اند!

⭕طلاق و روحیه نوجوانان | درد و دل های فرزندان طلاق

طلاق در اکثر موارد منجر به برانگیختگی خشم نوجوانان می‌شود. آن‌ها ممکن است یک یا هردوی والدین را به خاطر جدایی سرزنش کنند. همچنین در این شرایط اغلب حساسیت بالایی از خود نشان می‌دهند و مسائل مختلف زودتر از همیشه آن‌ها را آزرده می‌سازد.

حتما درباره تاثیر طلاق بر فرزندان بخوانید.

برخی از درد و دل های فرزندان طلاق


بررسی‌های پژوهشی نشان می‌دهد که برخی از آسیب‌ها در میان بچه های طلاق بیش از سایر افراد رایج است. با این حال متخصصین بر این باورند که طلاق لزوما منجر به بروز مشکل برای فرزندان نمی‌شود. عواملی نظیر بی توجهی والدین، مواجهه با خشونت از جانب آن‌ها و نبود آزادی برای بیان خواسته‌ها و نیازها از جمله مواردی است که می‌تواند احتمال بروز آسیب‌ها را افزایش دهد. در نتیجه شما با کمک گرفتن از یک روانشناس کودک و خانواده می‌توانید نحوه مدیریت آسیب‌ها و چالش‌های احتمالی را فرا بگیرید و به فرزندتان کمک کنید راحت تر با شرایط جدید کنار بیاید. ما در ادامه به بررسی رایج ترین صحبت های بچه های طلاق در این دوران می‌پردازیم.

🔸آرامش ندارم

بررسی‌ها نشان می‌دهد بروز مشکلات روان شناختی در بچه های طلاق بیش از سایر افراد است. در حقیقت یافته‌های پژوهشی بیانگر این نکته هستند که فارغ از سن، جنسیت و فرهنگ، بچه های طلاق بیش از سایر جمعیت عمومی در معرض خطر ابتلا به مشکلات روان شناختی قرار دارند. در همین راستا آمارها از شیوع بیشتر اختلال سازگاری، افسردگی و اختلالات اضطرابی در افرادی که والدینشان از یکدیگر طلاق گرفته‌اند حکایت می‌کنند.

🔸از این وضعیت عصبانی ام

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهند که بچه های طلاق بیش از دیگران احتمال دارد که برون ریزی‌های رفتاری از خود نشان دهند. در واقع مشکلاتی نظیر پرخاشگری، تکانشگری، اختلال سلوک و بزهکاری در بچه های طلاق به میزان بیشتری بروز می‌یابد. با این حال در نظر داشته باشید که این مشکلات قابل پیشگیری هستند و با دریافت مداخلات به موقع می‌توانند بهبود یابند. در نتیجه در صورت مشاهده هریک از این رفتارها در فرزند خود ترجیحا از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک و خانواده کمک بگیرید.

🔸نمی‌تونم دیگه درس بخونم

آمارها بیانگر این هستند که این بچه ها بیش از سایر افراد ممکن است دچار مشکلات تحصیلی شوند و عملکرد ضعیفی از خود نشان دهند. البته تحقیقات تکمیلی نشان می‌دهند بچه‌هایی که پدر ومادرشان به طور غیر منتظره از یکدیگر جدا شده‌اند بیش از بچه‌هایی که انتظار جدایی والدینشان را داشته‌اند این چالش را تجربه می‌کنند.

🔸دلم می‌خواد خودکشی کنم

براساس تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر می‌توان گفت افرادی که در سنین پایین والدینشان از یکدیگر جدا شده‌اند بیشتر احتمال دارد که در رفتارهای پرخطر درگیر شوند. از جمله این رفتارها می‌توان به مصرف الکل، مواد مخدر یا روی آوردن به روابط جنسی محافظت نشده اشاره کرد.

🔸نمی‌تونم به شرایط جدید عادت کنم!

برای بسیاری از فرزندان آنچه بیش از جدایی والدین دشوار است تغییراتی است که در پی آن رخ می‌دهد چرا که در اکثر موارد باعث می‌شود کودک از یکی از والدین خود جدا شده و به یک خانه دیگر منتقل شود. همچنین در این شرایط بسیاری از کودکان باید به مدرسه جدیدی بروند و اوضاع مالی متفاوتی را تجربه کنند. همه این عوامل در کنار زندگی با والدی که خود استرس‌های زیادی را تحمل می‌کند و ممکن است به اضطراب یا افسردگی دچار باشد می‌تواند قدرت سازگاری کودک در شرایط جدید را کاهش دهد.

برای آشنایی با روش های مدیریت وضعیت کودکان طلاق در مدرسه کلیک کنید.

🔸جدایی آنها از فوت شان برایم سخت تر بود

یکی دیگر از حرف هایی که در میان صحبت های بچه های طلاق می‌شنویم؛ این است که جدایی والدین برایشان از مرگ هم سخت تر بوده است. زمانی که فرایند طلاق به درستی صورتی نگیرد؛ والدین بعد از کشمکش های زیادی با یکدیگر داشته باشند، کودکان فشار زیادی را تحمل کرده و به طور کلی ترجیح می‌دهند که هیچ یک از آنها را نبینند.

توصیه هایی به والدین برای مدیریت صحبت های بچه های طلاق

با توجه به مشکلاتی که در ارتباط با این گروه از افراد گفته شد بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که چگونه می‌توان با این مشکلات مقابله یا از آن‌ها پیشگیری کرد. در ادامه از منظر روانشناسی به ارائه چند توصیه مهم پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با روش های تربیت فرزندان طلاق کلیک کنید.

💠فرزندان خود را برای طلاق آماده کنید

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهند فرزندانی که به طور ناگهانی با طلاق والدین خود مواجه می‌شوند، بیش از دیگران در معرض آسیب‌های روان شناختی قرار می‌گیرند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد تا در مورد تصمیم خود با فرزندتان صحبت کرده و با در نظر گرفتن سن کودک توضیحاتی را به او ارائه کنید.

💠به کودک آزادی بیان بدهید

یکی از اقدامات مهم والدین در مورد شنیدن صحبت های بچه های طلاق این است که به آنها آزادی بیان بدهید. بسیار اهمیت دارد که زمان‌هایی را برای گفت‌وگو با فرزند خود اختصاص دهید. لازم است بگذارید کودک آزادانه احساسات خود را با شما در میان بگذارد و در مورد ترس‌ها و نگرانی‌هایش صحبت کند. این کار تا حد زیادی به کنترل اضطراب و رفع ابهامات کودک کمک خواهد کرد.

💠اجازه دهید کودک با هردوی شما در ارتباط باشد

جدایی کودک از والدین به خصوص در سنین پایین تا حد زیادی به دلبستگی کودک آسیب می‌زند و می‌تواند به بروز مشکلات روان شناختی نظیر افسردگی بیانجامد. در بین صحبت های بچه های طلاق نیز می‌توان متوجه این موضوع شد. در نتیجه هرگز ارتباط کودک را با والد دیگر قطع نکنید. سعی کنید شرایطی را فراهم نمایید تا فرزندتان بتواند بعضی از روزها را با پدر یا مادری که حضانت را بر عهده ندارد بگذارند.

💠از همسرتان پیش فرزندان بدگویی نکنید

یکی از صحبت های بچه های طلاق این است که دوست ندارند در مورد پدر و یا مادر خود بدگویی شود. بسیار اهمیت دارد که به همسر سابق خود در جایگاه والد احترام بگذارید و پیش فرزندتان از او بدگویی نکنید چرا که این کار باعث می‌شود کودک به خاطر دوست داشتن پدر یا مادر احساس گناه کند و با هیجانات متعارضی در درون خود رو به رو شود. در نتیجه سعی کنید درگیری‌ها و دعوای خود را از رابطه والد فرزندی جدا نگه دارید.

💠در مورد صحبت های بچه های طلاق از یک متخصص کمک بگیرید

به رفتارها و صحبت های بچه های طلاق توجه کرده و واکنش او را به طلاق بسنجید. اگر احساس می‌کنید با وجود همه تلاش‌ها کودک نمی‌تواند شرایط جدید را بپذیرد یا دچار مشکلات خاصی شده است بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. هر چقدر زودتر بتوانید تغییرات رفتاری فرزندتان را تشخیص بدهید بهتر می‌توانید به او کمک کنید.

برخی از مواردی که بچه های طلاق تمایلی به شنیدن آنها ندارند


در بین صحبت های بچه های طلاق متوجه خواهیم شد که آنان تمایلی به شنیدن برخی از حرف ها از سمت دیگران را ندارند. اطلاع از این موارد برای ارتباط با این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

  • بدگویی در مورد والدین دیگر
  • اجازه ندادن به فرزند برای صحبت کردن در مورد والد دیگر
  • صحبت کردن در مورد تمام جزئیات و حقایق تلخ در رابطه با همسر
  • صحبت نکردن در مورد هیچ چیزی با فرزند
  • مجبور کردن فرزند برای ترک محل به دلیل حضور فرزند سابق
  • سرزنشگری والدین به دلیل وقت گذرانی فرزند با همسر سابق
  • از کودک به عنوان پستچی و یا خبرچین استفاده می‌کنند

سخن آخر

همان طور که در طول متن گفته شد این فرزندان در معرض درگیری با مشکلات و چالش‌های مختلفی قرار دارند. اما این مشکلات اجتناب ناپذیر نیستند. شما به عنوان والدین با اتخاذ سبک تربیتی مناسب و کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توانید میزان آسیب‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید و از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. در نظر داشته باشید که کودکان نیاز دارند با آن‌ها صادق باشید و صحبت های بچه های طلاق را گوش دهید. در نتیجه میان بحران‌های زندگی، آسیب پذیری فرزندان خود را نادیده نگیرید. هرچقدر کودکان به شیوه سالم‌تری با طلاق مواجه شوند شما نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه صحبت های بچه های طلاق توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



سوالات متداول

آیا طلاق نگرفتن به خاطر فرزندان کار درستی است؟ 

طلاق نگرفتن تنها زمانی می‌تواند به نفع فرزندان باشد که شما بتوانید مشکلات خود را به شیوه‌ای سالم حل و فصل کنید و یا شرایطی بهتر از زمان متارکه برای او فراهم نمایید. برای بررسی بهتر این موضوع لازم است از یک مشاور کمک بگیرید. 

[ بازدید : 0 ]

[ چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ] 9:29 ] [ ذهن نو ]

[ ]

ترس از سایه در کودکان | علت و درمان ترس کودک از سایه خودش

ترس از سایه در کودکان نوعی فوبیای رایج در میان آنهاست. در واقع ماهیت سایه کمی ترسناک است و کودکان به دلیل اینکه هنوز اطلاعات کافی در این مورد ندارند؛ دچار اضطراب و ترس می‌شوند. بسیاری تصور می‌کنند که این ترس برای مدت زمان کوتاهی در کودکی است. اما اگر به درستی و به موقع درمان نشود حتی در بزرگسالی نیز منجر به بروز ترس می‌گردد. بسیاری از والدین از بروز این ترس در فرزندان خود تعجب می‌کنند. اما باید بدانید که کودکان احتمال دارد از هر چیزی بترسند. به همین دلیل بهتر است والدین در این مورد اطلاعات خود را بالا برده و حتما از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرند. برای دریافت مشاور کودک کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سایه در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


منبع:  ترس از سایه در کودکان

ترس از سایه در کودکان

ترس از سایه در کودکان به طور کلی هر نوع ترسی در این سنین می‌تواند در فعالیت های روزمره آنها اختلال ایجاد کنند. بسیاری از کودکان به این دلیل اصلا تمایلی به خروج از خانه نداشته و یا حتی ترس آنها به موضوعات دیگر مانند تاریکی نیز تعمیم می‌یابد. بروز این نوع ترس دلایل مختلفی دارد که شناسایی آنها می‌تواند در فرایند درمان موثر باشد. البته گاهی این نوع فوبیا بدون هیچ دلیل خاصی ایجاد می‌شود.

معمولا در سنین پایین تر از دو تا سه سال بچه ها هیچ تصوری از ترس نداشته و اصلا نشانه های این فوبیا را از خود نشان می‌دهند. اما بعد از این دوران می‌توان توقع داشت که دچار فوبیاهای مختلفی شوند. به هر حال والدین باید از این موضوع مطلع بوده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با عوامل استرس زا در کودکان کلیک کنید.

نشانه های ترس از سایه در کودکان


ترس از سایه در کودکان با بروز نشانه های مختلفی همراه است. از آنجایی که معمولا کودکان نمی‌توانند به راحتی در مورد احساسات خود صحبت کنند و یا حتی این ترس را بیان نمایند؛ به وسیله این نشانه ها می‌توان این فوبیا را در کودکان تشخیص داد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم ترس کودک و انواع فوبیا در کودکان کلیک کنید.


  • بروز حمله پانیک
  • استرس و اضطراب شدید در مواجهه شدن با سایه ها
  • نگاه نکردن حتی به سایه خود
  • تعریق
  • لرزش بدن
  • شب ادراری

چنین کودکانی مستعد ابتلا به وسواس فکری عملی نیز هستند.

علت بروز ترس از سایه در کودکان

با اینکه گاهی بروز ترس از سایه در کودکان هیچ دلیل خاصی ندارد؛ اما بررسی ریشه های این ترس می‌توان راحت تر بر آن غلبه کرد. در این قسمت به توضیح برخی از دلایل این حالت می‌پردازیم. برای اطلاع از علت ترس از تنها خوابیدن کلیک کنید.

📌بی توجهی به هوش کودک

گاهی والدین نسبت به هوش و حساسیت کودکان بی توجهی می‌کنند. در واقع آنان انتظار ندارند که چیزی مانند سایه فرزندشان را دچار ترس کند. و یا حتی تصور نمی‌کنند که ترس های آنان به فرزندشان نیز منتقل شود. زمانی که فرزندان این حالات را در والدین خود می‌بینند؛ آنان نیز استرس خود را به شکل های دیگری بروز می‌دهند.

📌قدرت تخیل کودکان

در مورد ترس از سایه در کوودکان باید به قدرت تخیل آنان نیز توجه داشت. کودکان در این زمینه بسیار قوی بوده و می‌توانند از سایه ساده انسان هیولایی بزرگ برای خود بسازند. در واقع گاهی این خود کودکان هستند که این ترس را برای خود ایجاد می‌کنند.

📌ناشناخته بودن مفهوم سایه برای کودکان

از طرفی ناشناخته بودن مفهوم سایه برای کودکان نیز آنان نیز در معرض ترس قرار می‌دهد. آنان نمی‌توانند دقیقا درک کنند که سایه چیست و چطور به وجود می‌آید. از این رو با دیدن آن دچار هراس می‌شوند. ندیدن سایه خود نیز بعد از مدت زمان طولانی می‌تواند دلیل دیگری برای این ابهام کودکان باشد.

📌تجربیات گذشته

به طور کلی تجربیات گذشته افراد در مورد شکل گیری ترس های مختلف شان موثر است. در واقع با بروز یک اتفاق ناگوار در گذشته؛ ذهن شرطی شده و هرچیزی که تداعی کننده آن خاطره باشد را ترسناک می‌داند. کودکان معمولا خاطرات کمی دارند. اما همین معدود خاطره ها گاهی می‌توانند رفتارهای آینده کودک را شکل دهند.

برای مثال اگر در گذشته کودک شاهد سایه یک دزد در خانه بوده است؛ طبیعی است که با هر بار دیدن سایه تصور کند که دزدی در حال تعقیب او و یا خانواده اش است.

📌ژنتیک

فوبیاهای مختلف ریشه ژنتیکی نیز دارند. به این معنی که اگر یکی از اعضای خانواده کودک دچار ترس از سایه و یا حتی انواع دیگر فوبیا باشد؛ بیشتر احتمال دارد که ترس از سایه در کودکان بروز کند.

ترس از سایه در کودکان از چه سنی آغاز می‌شود؟


در بیشتر موارد ترس از سایه در کودکان از سن 2 یا 3 سالگی آغاز می‌شود که همزمان با شکل گیری قوه تخیل در آنان است. در این دوران مرز بین واقعیت و خیال از بین رفته و نشانه های ترس از سایه در کودکان خود را نشان می‌دهد. البته احتمال بروز این فوبیاها در هر سنی وجود دارد؛ اما در بیشتر موارد ریشه آنها در کودکی افراد است.

از آنجایی که در این سنین فعالیت های حرکتی و همچنین وتوانایی تکلم کودکان در حال رشد است؛ بروز ترس های مختلف می‌تواند در این مورد بسیار تاثیرگذار باشد. بسیاری از کودکان به این دلیل نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند و یا حتی دیرتر زبان باز می‌کنند. از طرفی در بروز فعالیت های حرکتی نیز تاخیر ایجاد می‌شود. برای آشنایی با سایر اختلالات روانی کودکان کلیک کنید.

ترس از سایه در کودکان قابل درمان است؟

خوشبختانه ترس از سایه در کودکان تا حدی قابل درمان و کنترل است. طبیعی است که کودکان از برخی از چیزها در محیط و یا حتی افراد بترسند. پس به طور کلی نمی‌توان احساس ترس را در آنان از بین برد و یا سرکوب کرد. اما می‌توان پیامدهای این موضوع را به حداقل رساند. فراموش نکنید که در این سنین برای درمان فوبیا نیازی به دارودرمانی نیست. بلکه روانشناس از روش های دیگری استفاده می‌کنند. برای آشنایی با راه های درمان فوبیا کلیک کنید.

مواجهه درمانی: یکی از اصلی ترین راه های درمان انواع فوبیاها در کودکان و بزرگسالان، مواجهه درمانی است که در آن کودک را به صورت تدریجی با ترس های خود روبرو می‌کنند.

درمان شناختی رفتاری: در این نوع درمان نیز افکار کودک را نسبت به سایه تغییر داده و به تبع رفتار او نیز در این حالت متفاوت می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به موضوعاتی که در مورد ترس از سایه در کودکان مطرح کردیم؛ همانطور که این نوع ترس بسیار طبیعی بوده، همانقدر می‌‌تواند نگران کننده باشد. چرا که بر رفتارها و فعالیت های کودک تاثیر گذاشته و او را آسیب پذیر می‌کند. از این رو والدین باید در این اقدامات لازم را انجام داده و به کودک اطمینان خاطر دهند که سایه هیچ خطری برای آنها ندارد. برای اینکار والدین باید از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سایه در کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

[ بازدید : 0 ]

[ چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ] 9:22 ] [ ذهن نو ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]